Bibliotheca kondigt de benoeming van een nieuwe CEO aan

Oakdale, Minnesota, 4 december 2019

Thomas Geitner, voorzitter van de aandeelhouderscommissie van Bibliotheca, heeft aangekondigd dat de raad van bestuur Ray Hood heeft benoemd als CEO van de Bibliotheca Group, dit met ingang van 5 november 2019.

Ray Hood kan bogen op een uitstekende staat van dienst op het gebied van de ontwikkeling en groei van technologiebedrijven, door op mondiaal niveau klantgerichte activiteiten te ontplooien. Als oprichter en CEO van een internationaal beursgenoteerd logistiek softwarebedrijf was Hood verantwoordelijk voor de exponentiële groei van het bedrijf tijdens zijn dienstverband, waarbij hij de verkoop- en serviceactiviteiten van het bedrijf uitbreidde naar 14 landen en met succes de beursgang van het bedrijf begeleidde.

Gedurende zijn carrière heeft hij verschillende softwarebedrijven omgevormd en droeg hij als adviseur én CEO bij aan de groei van bedrijven door beslissingen te nemen op basis van klantbehoeften en de ervaringen van eindgebruikers. “Bibliotheken zijn de onbezongen helden die miljoenen mensen toegang verschaffen tot informatie en cultuur. Ik ben verheugd deel te mogen uitmaken van Bibliotheca en mijn ervaring te kunnen delen in een branche die veel voor me betekent en die een cruciale rol speelt in het welzijn van gemeenschappen, overal ter wereld. Ik zie uit naar de samenwerking met een toegewijd en getalenteerd team van mensen die worden gedreven door partnerships met klanten, creatieve oplossingen en de ontwikkeling van technologieën voor de bibliotheek van de toekomst,” aldus Hood, CEO bij Bibliotheca.

Thomas Geitner: “Mijn functie als interim CEO van Bibliotheca in het afgelopen jaar gaf me veel voldoening en ik ben dan ook enthousiast over de toekomst, waarbij de digitale relatie tussen bibliotheken en hun klanten zich verder zal intensiveren. Onze focus zal zich richten op innovatieve oplossingen, producten van hoge kwaliteit en een uitstekende service. Ray brengt een schat aan ervaring met zich mee die een impuls geeft aan ons huidige momentum. Hiervan kunnen zowel Bibliotheca als onze klanten profiteren.”

Het kantoor van Bibliotheca in Minnesota (VS) vormt de thuisbasis van Ray Hood, terwijl Thomas Geitner Bibliotheca zal blijven ondersteunen in zijn rol als voorzitter van de aandeelhouderscommissie.

Ray Hood

Dit vind je misschien ook leuk

Nieuws + persberichten