maart 15, 2021

Bibliotheca werkt samen met LibraryPass om Comics Plus in openbare bibliotheken te introduceren
Comics Plus

Bibliotheca en LibraryPass hebben een samenwerking aangekondigd waardoor klanten van Bibliotheca gelijktijdig onbeperkt toegang krijgen tot de volledige catalogus van Comics Plus die uit meer dan 20.000 digitale strips, stripromans en manga bestaat. De deal omvat enerzijds een distributieovereenkomst die de Comics Plus-collectie onmiddellijk voor Bibliotheca-klanten toegankelijk maakt via de eigen app van LibraryPass, en anderzijds een ontwikkelingsovereenkomst om van Bibliotheca’s cloudLibrary het eerste en enige digitale platform te maken dat de Comics Plus-collectie volledig integreert en zo naadloos afstemt op gebruikers van cloudLibrary.

De uitgebreide catalogus van Comics Plus biedt samengestelde collecties met digitale strips, gericht op zowel volwassenen als jeugdige lezers. Het voornamelijk Engelse aanbod omvat titels als Avatar: The Last Airbender (De Legende van Aang) en The Legend of Korra (De Legende van Korra), Big Nate, Bone, Disney Princesses, Geronimo Stilton, Stranger Things, Locke & Key, American Gods en actuele, bekroonde non-fictie zoals March en They Called Us Enemy

“Het is bewezen dat strips en stripromans de geletterdheid vergroten, in het bijzonder onder mensen die niet graag lezen”, aldus Tom Mercer, Senior Vice President Digital Products van Bibliotheca. “We zijn blij dat we bibliotheken nu een uitgebreide betaalbare digitale stripcollectie kunnen bieden voor hun gebruikers, vooral nu zoveel leerlingen en studenten vanuit huis moeten leren en op zoek zijn naar interessant leesmateriaal.”

“Ook wij zijn verheugd dat we met het bibliotheca-team kunnen samenwerken om Comics Plus beschikbaar te stellen aan openbare bibliotheken”, vertelt Ian Singer, CEO van LibraryPass. “Door de combinatie van de cloudLibrary-integratie en ons gebruiksmodel voor gelijktijdige onbeperkte toegang kunnen openbare bibliotheken spannende nieuwe digitale content aan hun klanten bieden, aansluitend op de programma’s en inspanningen die de betrokkenheid vergroten. Denk bijvoorbeeld aan leesclubs.”

Met Comics Plus is elke titel gelijktijdig onbeperkt toegankelijk voor alle gebruikers. De San Diego Public Library maakt gebruik van deze nieuwe samenwerking voor het One Book One San Diego-programma van dit jaar, waarin alle inwoners worden aangemoedigd om hetzelfde boek te lezen.

“Voor One Book One San Diego kozen we voor They Called Us Enemy van George Takei. Het is vaak onbetaalbaar om voldoende digitale exemplaren van een populaire titel aan te schaffen. We waren dan ook erg blij dat de titel op Comics Plus werd aangeboden”, aldus Robyn Gage-Norquist, Supervising Librarian van de San Diego Public Library. “Ons budget voor digitale collecties is beperkt, maar dankzij Bibliotheca’s nieuwe samenwerking met LibraryPass kunnen we niet alleen alle gebruikers van de openbare bibliotheek toegang bieden tot de One Book One San Diego-selectie, maar ook tot tienduizenden andere populaire stripromans en stripverhalen, en dat alles binnen het budget.”

Comics Plus is nu via de aparte LibraryPass-app beschikbaar voor Bibliotheca-klanten. We werken aan een volledige integratie met cloudLibrary die volgende jaar wordt verwacht. Gebruikers kunnen dan vanuit cloudLibrary of via de afzonderlijke LibraryPass-app toegang krijgen tot de content van Comics Plus.

LibraryPass

LibraryPass beheert interessante digitale content waarmee scholen en openbare en academische bibliotheken hun bereik en betrokkenheid kunnen vergroten zonder hun budget voor materialen te overschrijden. Met Comics Plus hebben bibliotheekgebruikers keuze uit meer dan 20.000 digitale strips, stripromans en manga, inclusief populaire titels van uitgevers als Archie Comics, Andrews McMeel, BOOM Studios, Capstone, Dark Horse, Dynamite, Tokyopop, Valiant en nog veel meer. Elke titel is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar om offline te lezen en kan onbeperkt gelijktijdig worden uitgecheckt om de circulatie voor boekenclubs, leesprogramma’s, knutselactiviteiten en andere interessante initiatieven te bevorderen. Neem voor meer informatie contact op met Guy LeCharles Gonzalez, Chief Content Officer, via guy.gonzalez@librarypass.com.

Dit vind je misschien ook leuk

Nieuws + persberichten