,

Bibliotheca lanceert smartShelf borrow wereldwijd voor bibliotheken

Oakdale, MN – 08/22/2023 –Vandaag heeft Bibliotheca de wereldwijde introductie aangekondigd van smartShelf borrow, een geïntegreerd systeem met intelligente inlever- en uitleenschappen voor grote en kleine bibliotheken. smartShelf borrow combineert intelligente inleverschappen met de kracht van een selfCheck, waardoor net ingeleverde items direct weer kunnen worden uitgeleend. Bezoekers plaatsen de in te leveren items op de plank en de technologie doet de rest: de items worden geïdentificeerd en uit het gebruikersaccount verwijderen, de beveiliging wordt ingeschakeld en ze zijn direct weer beschikbaar via het geïntegreerde selfCheck-uitleensysteem.

“We zijn verheugd over de wereldwijde lancering van smartShelf borrow”, aldus Joe Grillo, CEO van Bibliotheca. “smartShelf borrow is een geweldige aanvulling op Bibliotheca’s portfolio. Hiermee kunnen bibliotheken, groot en klein, automatisch ingeleverde items inchecken, de omloopsnelheid vergroten en tijd vrijmaken voor medewerkers.”

Hoewel smartShelf van Bibliotheca al meer dan 10 jaar op grote schaal wordt gebruikt in Europa en Australië, wordt met smartShelf borrow een nieuwe workflow mogelijk gemaakt waarmee je direct items kunt uitlenen op het punt waar ze zijn ingeleverd. smartShelf borrow helpt wachttijden voor populaire items te verkorten, aangezien klanten deze items kunnen lenen zodra ze zijn ingeleverd, zonder te hoeven wachten tot ze opnieuw in de schappen staan. Ideaal voor collecties met veelgevraagde titels.

“Klanten vragen al geruime tijd om deze oplossing als aanvulling op de doorloop van items buiten kantooruren,” stelt Joe. “Door smartShelf borrow in een toegangshal te plaatsen die 24/7 toegankelijk is, kunnen items niet alleen na sluitingstijd worden ingeleverd, maar ook weer direct worden uitgeleend nadat ze zijn ingeleverd.”

smartShelf borrow is de nieuwste telg van Bibliotheca’s portfolio aan inleversystemen. Het is perfect gepositioneerd tussen de standaard inleverpunten voor boeken en Bibliotheca’s grote inname- en sorteersysteem met meerdere bakken, flex AMH.

Wellicht ook interessant

ERVARINGEN EN TRENDS