mei 19, 2021

Comics Plus is nu wereldwijd beschikbaar voor klanten van Bibliotheca
Fayetteville public ibrary

(Oakdale, Minnesota)

Bibliotheca heeft aangekondigd dat het Comics Plus-abonnement, dat onbeperkte, gelijktijdige toegang biedt tot meer dan 20.000 digitale strips, stripromans en manga, nu beschikbaar is voor verkoop aan bibliotheken over de hele wereld.

“Sinds de release van Comics Plus in Noord-Amerika zien we grote belangstelling voor het abonnement bij bibliotheken in Groot-China, Singapore, Australië en het VK”, aldus Tom Mercer, Senior Vice President Digital Products van Bibliotheca. “We zijn verheugd dat we onze bibliotheekpartners overal ter wereld toegang kunnen bieden tot dit unieke aanbod.”

De uitgebreide catalogus van Comics Plus biedt samengestelde collecties met op leeftijd afgestemde digitale strips voor zowel volwassen als jeugdige lezers. Het aanbod omvat populaire titels zoals Avatar: The Last Airbender (De Legende van Aang) en The Legend of Korra (De Legende van Korra), Big Nate, Bone, Disney Princesses, Geronimo Stilton, Stranger Things, Locke & Key, American Gods en actuele bekroonde non-fictie zoals March en They Called Us Enemy.

Vanwege de korte dialogen en sterke visuele aanwijzingen zijn strips en stripromans bij uitstek geschikt om Engels als tweede taal te leren.

Mercer: “Bibliotheken in niet-Engelssprekende landen hebben ontdekt dat strips en stripromans zich perfect lenen om Engelstalige informatie in een toegankelijk formaat aan te bieden aan lezers van alle leeftijden. In overwegend Engelstalige landen kunnen nieuwkomers en mensen die het Engels als tweede taal leren zo hun kennis van deze taal vergroten. Met Comics Plus is elke titel gelijktijdig onbeperkt toegankelijk voor alle gebruikers. Je hoeft dus nooit op de volgende strip te wachten en kunt altijd lezen op het moment dat het jou uitkomt.”

Dit vind je misschien ook leuk

Nieuws + persberichten