10 mei 2023

Bibliotheca kondigt wissel in directie aan: Ray Hood stopt als CEO; Joe Grillo wordt nieuwe CEO
Minneapolis, Minnesota – 10 mei 2023

Bibliotheca, toonaangevend leverancier van oplossingen voor bibliotheektechnologie, kondigt een wissel in de directie aan. Ray Hood, de huidige CEO, zal op 1 juli 2023 met pensioen gaan. Ray heeft het bedrijf door een uitdagende periode geloodst, met eerst de coronapandemie en daarna de oorlog in Oekraïne. Het bedrijf wil hem hartelijk danken zijn grote inzet.

Joe Grillo is met ingang van 9 mei 2023 de nieuwe CEO van het bedrijf. Joe en Ray werken de komende weken aan de overdracht van het bedrijf, waarna Joe op 1 juli 2023 de leiding volledig zal overnemen. Joe Grillo bekleedde leidinggevende functies bij succesvolle technologiebedrijven in de Verenigde Staten en Europa en brengt een schat aan ervaring en expertise mee naar Bibliotheca. Hij heeft een bewezen staat van dienst in het nastreven van groei en innovatie en is vastbesloten om Bibliotheca’s lange traditie in het leveren van uitzonderlijke producten en diensten aan klanten voort te zetten.

“We zijn verheugd Joe te mogen verwelkomen in het Bibliotheca-team” aldus Joerg Zirener, voorzitter van de raad van bestuur. “Joe’s ervaring, leiderschap en klantgerichtheid maken hem tot de ideale kandidaat om Bibliotheca naar de volgende fase van groei en innovatie te leiden. We zijn ervan overtuigd dat hij voortbouwt op ons sterke fundament, zodat we wereldwijd eersteklas producten en diensten kunnen blijven leveren aan onze klanten.”

Ray Hood: “Sinds eind 2019 ben ik CEO van Bibliotheca en ik heb besloten om deze functie nu neer te leggen. Terugkijkend op deze periode ben erg dankbaar dat ik mocht samenwerken met zoveel getalenteerde en toegewijde mensen die producten van onschatbare waarde leveren aan openbare en academische bibliotheken, die naar mijn mening enorm belangrijk zijn maar vaak ondergewaardeerd worden.”

Ook Joe Grillo spreekt zijn enthousiasme uit over zijn toetreding tot het Bibliotheca-team en de intensieve samenwerking met Hood tijdens de overdrachtsperiode. Joe: “Ik ben verheugd dat ik deel mag uitmaken van Bibliotheca en zie ernaar uit om tijdens deze overdracht met Ray en al deze getalenteerde mensen samen te werken. Ik heb er alle vertrouwen in dat we samen innovatieve oplossingen aan onze klanten zullen blijven leveren. Ik ben vastbesloten om voort te bouwen op deze bedrijfstraditie en ervoor te zorgen dat Bibliotheca toonaangevend blijft in de sector voor bibliotheektechnologie.”

Bibliotheca zet zich in voor een soepele overgang en het behoud van de continuïteit van de service en ondersteuning aan al haar klanten, verkopers, distributeurs en partners.

Dit vind je misschien ook leuk

Nieuws + persberichten