november 4, 2021

Geïntegreerde bibliotheekcommunicatie nu wereldwijd beschikbaar met uniFi +

Bibliotheca heeft aangekondigd dat haar geïntegreerd informatiedistributie platform uniFi+, dat in 2019 in Scandinavië werd geïntroduceerd, nu wereldwijd beschikbaar is voor bibliotheken.

In tegenstelling tot traditionele digitale bewegwijzeringssystemen, integreert uniFi+ op unieke wijze openbare pc’s en SelfCheck-balies, remoteLockers en andere systemen van Bibliotheca om de communicatie binnen en buiten de bibliotheekmuren te verrijken. uniFi+ is speciaal ontwikkeld voor bibliotheken en maakt het mogelijk om content op verschillende schermen van meerdere bibliotheekvestigingen weer te geven, terwijl de vestigingen nog steeds hun eigen specifieke content voor hun gebruikers kunnen toevoegen.

“Voor bibliotheken is het extreem belangrijk om goed te communiceren en ervaringen uit het verleden wijzen uit dat dit best lastig kan zijn”, aldus Oliver Martin, Chief Product Officer bij Bibliotheca. “uniFi+ lost dit probleem op door bibliotheken op eenvoudige wijze in staat te stellen bezoekers overal in de bibliotheek op de hoogte te stellen van bepaalde informatie, content en belangrijke aanwijzingen. Of het nu gaat om informatie aan klanten bij het uitchecken of om het bewegwijzeringssysteem in het gebouw: met uniFi+ kun je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste bezoeker richten.”

uniFi+ ondersteunt verschillende contentsoorten, waaronder video, bewegwijzering en interactieve displays voor enquêtes, quizzen en educatieve doeleinden. Vanaf het online platform kunnen drukbezette bibliotheekmedewerkers in een handomdraai content aanmaken, wijzigen, inplannen en distribueren. En met behulp van aanpasbare templates kunnen binnen enkele minuten berichten worden opgesteld en op de systemen worden weergegeven.

“Klanten in Scandinavië gebruiken deze technologie al een tijdje en we zijn verheugd dat we deze nu wereldwijd kunnen aanbieden”, vertelt Martin. “De rol van bibliotheken evolueert snel. Ze hebben de opdracht om boeiende ruimtes en communicatiemogelijkheden te creëren die de hectiek van het dagelijkse leven doorbreken. uniFi+ weerspiegelt Bibliotheca’s streven om bibliotheken daarbij te ondersteunen.”

Dit vind je misschien ook leuk

Nieuws + persberichten